
Kiinnostus liidiksi - Liidit konversioksi - Konversiot kaupoiksi

Ratkaisumme koko myyntiputken automaatioon alkaa, kun asiakas esittää kiinnostusta, ja loppuu kun asiakas on ostanut tuotteen.
Kaikki se, mitä näiden kahden toiminnon väliin jää, on täysin optimoitu.

Keräsimme tähän ohjekirjaan kaiken, mitä sinun pitää
automaatiosta ymmärtää juuri nyt.
Opit tämän avulla termistön, markkinan kehityksen sekä miten ottaa ensimmäiset askeleet.
Step 1
KAIKKI Kiinnostuneet Myyntiputkeen
Miten?
Kun kiinnostunut pohtii astuuko myyntiputkeen:
Kaikki kiinnostuneet asiakkaat saadaan myyntiputkeen ✅
koska...
1. Kynnys tehdä ensimmäinen kontakti yrityksen kanssa on liian suuri
2. Mainonnan tai nettisivun ohjaus on epäselvää tai ei miellytä asiakasta
3. Asiakas ei koe saavansa lisäarvoa
4. Kontaktin tekeminen tuntuu hitaalta ja vaivalloiselta ❌
1. Monimutkaiset tai ei brändätyt kontaktipisteet
2. Asiakkaalla ei ole interaktiivista tapaa ottaa yhteyttä
3. Rajoittunut CRM integraatio kun liidi konversoituu
4. Hidas ja manuaalinen yhteydenotto ❌
Step 2
Kerätään liidi
Miten?
Kun liidi astuu myyntiputkeen:
Myyntiputki pidetään simppelinä ja helppona asiakkaalle, ja yritykselle ✅
Step 3
Lämmitetään ja
Konversoidaan liidi minuuteissa
Miten?
Kun liidi on antanut tietonsa:
Liidi on lämmin ja konversoitunut ✅
1. Liidin kontaktointi on geneeristä eikä personoitua
2. Manuaalinen kontaktointi on hidasta ja keskimääin kestää 24-72h
3. Follow up kampanja on manuaalinen ja epäjohdonmukainen
4. Liidin päivittäminen CRM:ään vie tunteja ja tieto on laadutonta❌
1. Konversio tapahtuu manuaalisesti monimutkaisiin kalentereihin
2. Manuaalinen muistuttaminen ➡️ Enemmän no show asiakkaita
3. Jos liidi konversoituu, myyjällä ei ole alustavaa tietoa asiakkaasta ja aloittaa nollasta
4. Manuaalinen CRM:n päivittäninen vie aikaa, ja heikentää tiedon laatua ❌
Step 4
Automatisoidaan
Konversion toteutus
Miten?
Kun konversio tapahtuu:
Asiakas kartalla + myyjä kartalla = Helppo klousaus ✅
✅ Asiakas on mennyt vaivattoman, brändätyn ja ammattimaisen myyntiputkesi läpi
✅ Asiakas on lämmin ja valmis ostamaan
✅ Myyjällä on hyvät pohjatiedot asiakkaan tilanteesta, edessä helpompi klousaus
✅ Sinulla on CRM:ssä kattavat ja ajankohtaiset tiedot asiakkaista eri kategorioissa
❌ Asiakas ei astunut myyntiputkeen, koska hän ei koe saavansa siitä hyötyä
❌ Asiakas eksyy myyntiputkeen eikä konversoidu
❌ Asiakas haluaa tapaamisen, mutta on skeptinen, kylmä, pelokas tekemään päätöstä
❌ CRM:n päivittäminen on laadutonta ja tehotonta, eikä tuota lisäarvoa yritykselle
Kiinnostus liidiksi - Liidit konversioksi - Konversiot kaupoiksi


Missä mennään?
Käydään teidän nykyinen myyntiputki läpi
Miten voimme auttaa?
Käydään läpi miten voisimme tuoda myyntiputkenn tähän päivään
Seuraavat askeleet...
Mikäli löydämme sopivan ratkaisun, käydään läpi käytännön toteutusmahdollisuudet..
Ja aletaan hommiin!




